Varumärket och en framåtblickande vision för regionen ska locka inflyttare och företag. I över tio år har Jakobstadsregionen marknadsförts med sloganen ”Här bor kvaliteten”. Nu är det...
Vänsterförbundet ville att Åboborna skulle få säga sitt om vad stadskärnan heter. I slutet av mars meddelade kommersiella aktörer i Åbo att stadens centrum ska marknadsföras under namnet...
Seinäjoki stad har vunnit finska mästerskapet i kommunal marknadsföring med kampanjen ”Rymdens huvudstad”. Kolari kommun fick silver för marknadsföringen av kommunens byar, och brons gick...
Kommunernas marknadsföring har blivit mer systematisk och har fått mer resurser visar Kommunförbundets marknadsföringsundersökning. Oftast profileras kommunen med hjälp av livsmiljön, boendet...
Börja din dag på skogsstigen? Stillhet i en bygd som sjuder av liv! Vilken stad är nyckeln till lyckan? Eller hur låter det med drömmarnas hemstad? Hur väl känner du till de svensk- och...
Slogans - korta, slagkraftiga uttryck som fångar essensen i det som utgör kommunens innersta väsen - eller? Vi samlade ihop de svensk- och tvåspråkiga kommunernas slogans och lät en...
Byskolorna ska bli Lovisas nya trumfkort i marknadsföringen av staden. Vägvisare och broschyr är redan under arbete. Vinden sliter och drar i de små pappskyltarna på prototypen till den nya...