Sibbo utvecklar och digitaliserar

Kommundirektör Mikael Grannas i Sibbo berättar i en video om servicereformen.
Kommundirektör Mikael Grannas i Sibbo berättar i en video om servicereformen.
27.4.2015

Sibbo startar en egen servicereform för att utveckla kommunens tjänster på olika sätt. Strängare ekonomiska krav gör att ramarna för hur kommunen producerar service stramas åt.

I stället för att kommunen sparar genom att skära ned vill man satsa på att utveckla verksamheten och nå inbesparingar genom effektivare service. Målet i Sibbo är att förbättra ekonomin med 10 miljoner euro fram till år 2020.

Servicereformen kan diskuteras också på Twitter med hashtaggen #sibbosframtid eller på Sibbo kommuns Facebooksida.

Kommunen vill också ha med kommuninvånarna i utvecklingsarbetet. En del av projekten som ingår i  reformen av servicen presenteras på kommunens webbplats med hjälp av videopresentationer. Redan nu kan man till exempel se videopresentationer av självbetjäningsbiblioteket och hemvårdens mobilregistrering.

 

HÅLL KOLL PÅ KOMMUNSEKTORN.
Beställ Kommuntorgets nyhetsbrev här