Ullstrumpor och hemlig kärlek tävlar om FM i kommunal marknadsföring
Finalisterna i FM i kommunal marknadsföring är klara. Det är nu 17:e gången som pärlorna inom kommunal marknadsföring utses. Vinnaren koras på Kommunmarkanden i höst.
40 tävlingsbidrag lämnades in, av dem går tio till final. På listan finns bidrag från olika stora kommuner runt om i landet.
I finalen i FM i kommunal marknadsföring deltar följande kommuner:
- Luonnostaan luontomatkailun helmeksi, Rautavaara kommun
- Maailman onnellisin ihminen, Vasa stad och Vasaregionens närings- och utecklingsbolag VASEK
- Murtaudu kehän ulkopuolelle, Janakkala kommun
- Orivesi – Suomen Villasukkapääkaupunki, Orivesi stad
- Paluumuuttajabongarit Jyväskylä stad och företagens kompetensrekryteringskampanj, Jyväskylä stad
- Pohjolan rengastie, Uleåborgs turistnäring
- Rakkauden taidetta – tunteen kautta Tuusula tunnetuksi, Tusby kommun
- Salaa rakas Yyteri, Björneborgs stad
- Save Salla / Salla 2032, Salla kommun & House of Lapland
- Viinikanniemi – Asumisen järvihelmi Nokialla, Nokia stad
Syftet med tävlingen är att betona marknadsföringens betydelse för regionernas och kommunernas livskraft och utveckling samt att sprida innovativa och användbara idéer och modeller i hela kommunsektorn.
Bekanta dig med finalisternas tävlingsbidrag här.
Samtliga tävlingsbidrag finns här.
FM i kommunal marknadsföring arrangeras av Finlands Kommunförbund, Finlands regionala utvecklingsorganisationer SEKES ry och Föreningen Finlands turistorganisationer FFTO rf.