”Här bor kvaliteten” lades på hyllan – nu är Jakobstadsregionen ”världens bästa plats”
Varumärket och en framåtblickande vision för regionen ska locka inflyttare och företag.
I över tio år har Jakobstadsregionen marknadsförts med sloganen ”Här bor kvaliteten”. Nu är det slut med det. I ett pressmeddelande konstaterar Jakobstadsregionens utvecklingsbolag Concordia, som ansvaret för det regionala varumärket, att en förnyelse behövts.
Nu har man i stället landat på ”Världens bästa plats” som, enligt pressmeddelandet, är en modernare och kaxigare version av den förra sloganen, och som speglar regionens styrkor och ambitioner.
– Världens bästa plats är ett kaxigt uttalande, men vi som bor och verkar här vet att det är sant, säger kommunikatör Pia Holkkola-Löf på Concordia i pressmeddelandet.
I samband med varumärkesförnyelsen har Concordia också tagit fram en vision för Jakobstadsregionen 2040. Syftet med båda är att locka in- och återflyttare, företag och investeringar till regionen.